Sidor

måndag 10 september 2012

Ny vecka nya utmaningar

Det blir en riktigt tuff vecka med massor av tävlingar och skoj.

På onsdag är det skoljoggen. En tävling i skolorna runt om i landet. Föra året slog jag skolrekord på tiden 15.46. Sträckan är som vanligt 4,1 km.  Detta året siktar jag mot ännu ett skolrekord. Det ska bli väldigt kul att springa fast det inte är någon stort lopp.


På fredagen är det skoljoggen för mellanstadiet där jag som åttonde klassare blivit inbjuden för att tävla.
Då undrar säker många varför jag ska tävla med dem som är yngre. Det är för att de ville ha någon som kunde vissa var skåpet skulle stå och springa på en rekord tid som dem skulle ha för att pusha på andra för att klå tiden i framtiden. Jag tycker det är väldigt roligt att man har blivit inbjuden till detta och jag ska springa så fort jag bara kan.


På lördag är det Lergöksloppet i Ängelholm. Återkommer med mer information senare i veckan.


Ha det så bra så ses vi snart igen      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar