Sidor

onsdag 12 september 2012

Nytt skolrekord för mig på skoljoggen

Var jätte nervös i morse, vet inte varför men har aldrig varit så nervös innan en tävling någon annan gång.

Tog med eget lunch paket och fick därför en fördel gentemot alla andra som åt skolmat precis innan vi skulle springa.

13.45  samlades vi i idrottshallen och värmde upp. Ca 14.00 stod vi vid startlinjen. När signalen gick för start sprang vi iväg som skållade råttor. Jag sprang jämsides med en niondeklassare från skolan. Jag ville inte springa före för tidigt och vissa att jag hade mer och ge därför väntade jag till vi hade sprungit nästan hela sträckan. Jag tog en kraftig ökning när vi hade 400m kvar. Jag satt igång och började springa på 60 m tempo. Trodde aldrig att jag skulle orka springa så fort hela vägen in men med en stark vilja går allting.
Jag blev riktigt glad när jag kom i mål och förstod att jag både vunnit skoljoggen för andra året i rad och dessutom tagit nytt skolrekord. Nu är det bara en lång väntan tills man får sina pris.


Ha det bra så ses vi snart igen

Anton

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar