Sidor

onsdag 31 juli 2013

Samla krafter för Pålsjöterrängen

Då är det snart dags för Helsingborgs sok att bjuda på ännu en spännande och fartfylld tävling. Den 3 augusti går startskottet för andra upplagan av Pålsjöterrängen. Det är en tuff och krävande terrängbana som är uppmätt till 5000m. Den slingrar sig genom skog, uppför backar, över stockar och ner i djupa dalar. Man blir överfallen av nya energi kickar i stort sätt hela tiden, Det ända jag kan säga är att det är ett fantastiskt lopp både för elit och motionärer med en kämparglöd utöver det vanliga.

Jag längtar efter att tävla och det ska bli riktigt kul att springa. Föra året blev det en tredjeplats med tiden 22:15 vilket blir en km tid på 4:27. Det hoppas jag verkligen jag kan slå i år! Motståndet kan bli hårt så jag vill inte satsa på att placera mig men en bra tid hade varit att önska. När jag vill en sak gör jag det! Håller jag mig frisk nu de kommande dagarna så ska jag ge allt för att krossa min gamla tid. Det kommer bli tufft men jag ska klara det! Det finns inga genvägar till framgång, det är bara jag själv som kan styra och ställa, jag ska göra det här!


När du känner för att ge upp så ta en funderare och försök komma ihåg vad det var från allra första början som gjorde att du ville ta resan mot framgång! När det gäller mig själv så ville jag uppnå utveckling, jag ville se mig själv utvecklas och bli bra inom löpningen, det finns så mycket mer att uppnå än vad jag har och resan kommer aldrig ta slut så det är bara kämpa på och lägga tid på det men älskar! Jag är en sport människa och kommer aldrig sluta vara det men det finns så mycket annat utanför idrotten som är värd att kämpa för, så kom ihåg att alltid fortsätta kämpa för det du en gång började kämpa för.

NEVER GIVE UP!!

Kommer komma ett inlägg efter tävlingen med analys och resultat för årets lopp så är ni intresserade är det bara att kolla in här.

Ha en bra dag

Här hittar ni resultatet från föra året



Vill ni läsa om åretsupplaga finns en artikel här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar