Sidor

måndag 30 december 2013

Fit for fight 2014!

Hallå!

Snart 2014 och då kräver jag en massa förbättringar så varför inte börja dagen innan för att inse allvaret och känna pressen? Det låter vansinnigt men vi skjuter jämt på träningen och då blir tillslut att man kanske låter bli och hoppar över passet istället. Känner du igen dig? Det gör jag i alla fall. Man ser träningen som ett problem och försöker då istället skjuta fram det för man orkar inte ta itu med det just nu. Så fungerar många och så gör jag också ibland men 2014 ska bli annorlunda och det är just därför jag körde ett stenhårt pass på gymmet idag! Jag stod och matade i 4 timmar så nu är kroppen slutkörd men va fan, det är så himla
skönt!!

Det blev en ny typ av träning idag. Inte provat det innan utan det är något jag tänkt köra med under 2014 för att uppnå fler mål. Du är kanske sugen på att få veta? Det är egentligen inget speciellt utan man kan säga att det är ett, två flugor i en smäll pass. Det lät lite annorlunda, visst gjorde det? Nej nu ska jag sluta babbla och komma till poängen.

Du utför 12 repetitioner 4 gånger i fyra olika övningar. Detta gör du sedan om totalt 5 gånger eller fler om man nu önskar det. (Glöm inte att äta mycket!)


Steg 1.

12 reps, 4 sets, 3 övningar

Steg 2

12 reps, 4 sets, 3 övningar 

Steg 3

12 reps, 4 sets, 3 övningar


Paus (15 m)



Steg 4                                                                                                        

12 reps, 4 sets, 3 övningar

Steg 5

12 reps, 4 sets, 3 övningar


Det var riktigt tufft men jag klarade det galant och var sjukt nöjd efteråt, det blev en banan i pausen för att fylla på med energi.  Cyklade även lugnt 10 av de 15 minuterna för att hålla igång kroppen samtidigt som jag fyllde på med energin. Kanske inte det mest fungerade sättet men det funkade lysande för mig. För att nämna det så fokuserade jag endast på armarna i detta passet. Två av övningarna var biceps och den tredje var triceps.

Jag får väl sitta ner och göra ett nytt träningsschema nu så man kan vara fit for fight sen.
Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar