Sidor

fredag 16 augusti 2013

Intervallpass på Heden med Is Göta

Då var man hemma efter ett fantastiskt pass på löparbanan, Heden. För en gångs skull kändes det väldigt bra! Både i kroppen och i andningen. Inte ofta man får allt serverat sådär men löpningen är en sport som går upp och ner. Ibland går det bra och ibland går allt åt skogen.

Vi värmde upp ordentligt. 4,5 km, stretching och sedan stegringslopp.
Tror också det hänger ihop med hur det gick senare på passet. Värmer man upp bättre brukar det medföra bättre resultat.



Jag sprang 8*600 m med start var tredje minut. Det vill säga för dem som inte förstår att man springer på rullande tid. Springer du på två minuter får du en vilotid på en minut innan det är dags igen. Dem första sexhundringarna låg jag på ca 02.00 men jag lyckades gå ner till 01.57 efter ett par stycken. Och ska jag förmedla ett tips som jag fick så just den intervallen tänkte jag bort klockan och fokuserade att springa i ett behagligt och jämt tempo. Så hädan efter blir det att försöka låta bli att kolla på klockan och bara fokusera på motståndet, detta gäller dock bara kortare distanser.  Det är en bra början i alla fall.

Var även på löplabbet för någon dag sedan där jag fick extremt bra service! Rekommenderar det starkt! Besöket där var väl värt det och jag kom hem med ett par nya löparskor som verkar väldigt bra! Ett par Brooks flow 2.
Läs gärna mer om besöket på löplabbet, inlägget är publicerat HÄR


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar