Sidor

måndag 17 september 2012

Lergöksloppet 2012 + resultat

Tjenare

I lördags så sprang man ett terräng lopp i Ängelholm (Lergöksloppet)
Jag valde att springa den korta sträckan 4,8 km eftersom veckan har varit tuff och det ångrade jag inte.
Jag höll mig för mig själv och värmde upp noga. Jag kände att jag var i topp form men tog det ändå lugnt i början. Jag tog rygg på en klubb kompis och med hjälp av honom så sprang vi tillsamman om ett par stycken andra killar. Vi ökade tempot när det återstod 800m. Sista gången jag tittade på klockan var där 200m kvar.
Jag började spurta och sprang om klubb kompisen.

Jag sprang in i mål på tiden 17.57 och blev 4 och det är jag  jävligt nöjd med.

Dem som kom före mig kan jag inte jämföra mig med för det var absolut elit löpare.
Jag förbättrade tiden mycket. Från att springa på 19.17 till att springa på 17.57.

Hd.se kom fram och ville intervjua mig och det sa jag inte nej till så alla som vill titta vad dem skrivit kan gå in på här


Resultatet hittar ni här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar